Inloghulp

Inloggen op de website van de John Mott groep verloopt via het Scouting Nederland account. Heb je al een account bij Scouting Nederland? Ga dan door naar stap 2.

Stap 1: Een Scouting Nederland-account aanmaken

Voordat je kunt inloggen op de website van onze scoutinggroep, moet je een account aanmaken op het platform van Scouting Nederland. Volg de onderstaande stappen:

  1. Ga naar de website van Scouting Nederland

    Screenshot%202024-06-23%20at%2012.19.30

  2. Account aanvragen

    • Klik op de knop "Account aanvragen"
    • Vul je persoonlijke gegevens in, en als het goed is wordt jouw registratie in Scouting Online gevonden, en kan er een account aangemaakt worden.

    Screenshot%202024-06-23%20at%2012.19.17

  3. E-mailverificatie

    • Je ontvangt een bevestigingsmail van Scouting Nederland. Open deze e-mail.
    • Klik op de verificatielink in de e-mail om je account te activeren.

Stap 2: Inloggen op deze site

Als je een Scouting Nederland account hebt, kun je inloggen op onze website. Volg deze stappen:

  1. Ga naar de website van onze scoutinggroep

    • Open je browser en ga naar de ledenpagina johnmott.nl/ledenpagina of gebruik de inlogknop in het menu. Je kunt ook direct naar de pagina met een aanmeldformulier.
  2. Inloggen via Scouting Nederland

    • Kies de login optie “Mijn scouting-account (John Mott)”.

    Screenshot%202024-06-23%20at%2012.22.33

  3. Log in met je Scouting Nederland account

    • Vul op de eerste pagina alleen je gebruikersnaam in en klik op "Inloggen".

    Screenshot%202024-06-23%20at%2012.24.42

    • Vul op de volgende pagina je wachtwoord in. Je gebruikersnaam staat er al.

    Screenshot%202024-06-23%20at%2012.25.54

    • Klik op "Inloggen"
  4. Succesvol ingelogd

    • Na het inloggen word je teruggestuurd naar de website van onze scoutinggroep en ben je nu ingelogd.

Het wil nog niet lukken

Persoonsgegevens kloppen niet

Het kan zijn dat je persoonsgegevens in Scouting Online niet kloppen. Dat kan komen door een fout op het inschrijfformulier, of door een invoerfout van die gegevens. Bij het aanvragen van een Scouting Nederland account wordt dan de melding getoond dat er geen inschrijving gevonden kan worden op de ingevoerde naam. Je kunt dan altijd een schermafbeelding van het formulier e-mailen naar de . We kunnen dan controleren of de gegevens overeenkomen met wat er in Scouting Online staat en waar nodig aanpassen. Je kunt ook de stappen volgen en contact opnemen met de helpdesk van Scouting Nederland.

Na het inloggen niet de juiste rollen

Een andere fout die je tegen kunt komen is dat je wel ingelogd bent op de Ledenpagina, maar je rollen niet weergegeven ziet (bijv. jeugdlid welpen). Dat kan gebeuren als je nog niet zo lang lid bent van de groep. De site is dan nog niet op de hoogte. Stuur dan ook een mail aan de .

Fout in inlogproces

Het kan ook voorkomen dat de inlogprocedure niet netjes verloopt. Je ziet dan bijvoorbeeld een witte pagina met een foutmelding. In dat geval probeer je het gewoon opnieuw en meestal werkt het dan. Deze fout komt door de verouderde techniek die Scouting Nederlan nog hanteert. Gelukkig lijkt hier aan gewerkt te worden.

Wachtwoordmanagers

Het opslaan van gebruikersnaam en wachtwoord in een wachtwoordmanager is altijd aan te raden. Echter hebben we hier te maken met een extra stap in het inlogproces, waardoor de gebruikersnaam al gevraagd wordt op een site van ons en het wachtwoord pas bij Scouting. Met de nieuwe versie van SOL hopen we hier vanaf te kunnen stappen.

Let er ook op dat je dus geen aparte gebruikersnaam en wachtwoord hebt op deze site. Gebruik dus altijd de knop "Mijn scouting-account (John Mott)".